S.V. Blokzijl heeft weer haar jaarlijkse oliebollen-actie gehouden.

* Evenals vorig jaar werd weer de kantine op sportpark “De Uiterdijken” geschikt gemaakt voor het produceren van deze traditionele lekkernij.

30 december ’s nachts om 03:00 begon het eerste ploegje vrijwilligers met het gereed maken van het beslag en het verwarmen van de bak-pannen.

In de loop van het jaar kreeg het bakteam de beschikking over 2 professionele barbecue-onderstellen.  Deze werden voorzien van een nieuwe bakplaat en deze werden door Dick Kruithof en Erwin Vis geschikt gemaakt om oliebollen in te bakken. Er werden extra randen op gelast om de benodigde hoeveelheid olie erin te kunnen doen. Beide heren dank hiervoor.

Om ca. 07:00 uur werd begonnen met bakken tot uiteindelijk ’s avonds om 22:00 de laatste van de ca 6200 stuks uit de pan geschept konden worden.

Heel  veel hiervan werd al in de vooraf besteld. Deze bestellingen werden dezelfde avond vanaf 17:00 bezorgd. Met de rest werd Oudejaarsdag vanaf 10:00 uur nog huis-aan-huis binnen de kern Blokzijl gevent.

*Tevens werd er een kraam ingericht bij de Supermarkt van de fam. Veenstra waar de oliebollen ook reeds op 30 december verkrijgbaar waren. Uiteindelijk bleek ’s ochtends om 12:00 uur dat nagenoeg alles verkocht was.  Wie van de buitenwegen vergeten was te bestellen kon nog terecht bij de supermarkt.

De mensen wonende aan de wegen rondom Blokzijl konden om praktische reden alleen vooraf bestellen, hetgeen vooraf was aangekondigd in de huis-aan-huis rondgebrachte flyer.

Speciale dank gaat uit naar Handelsonderneming Gerard Knoppers voor het beschikbaar stellen van de tent én naar De Weerd Specerijen uit Steenwijk welke een gedeelte van de kosten van de ingrediënten voor hun rekeningen hebben genomen.

Dank ook aan allen die hebben geholpen met het uitventen. Dat velen handen hierbij licht werk maken ligt voor de hand. Al met al weer een succesvolle actie georganiseerd door de activiteiten-commissie én het vaste bak-team.

Zaterdag 7 januari staat alweer de jaarlijkse Nieuwjaarsreceptie op de kalender. Leden, sponsoren, donateurs en eenieder die de vereniging een warm hart toedraagt is hiervoor van harte uitgenodigd.